De Duits Nederlandse HandelsKamer organiseert webinar

23 maart 2020

De corona-crisis stelt ons voor nieuwe uitdagingen.

Er komen bij ons momenteel veel vragen van ondernemers binnen over de (economische) situatie in Duitsland. Ook de internationaal opererende bedrijven in uw netwerk zullen zich mogelijk met vragen over Duitsland aan u wenden. Wij informeren u daarom over de stand van zaken in het buurland en helpen u er graag bij om uw netwerk te ondersteunen.

De situatie verandert uiteraard dagelijks, zo niet meerdere keren per dag. Daarom verzamelen wij alle actuele informatie over Duitsland in het Nederlands op onze homepage. Verspreid deze link bij interesse graag in uw ondernemersnetwerk.

Actuele informatie
Veel ondernemers hebben vragen over de actuele situatie in Duitsland. Welke voorschriften en regels zijn van kracht? Wat te doen als medewerkers ziek worden? Welke overheidssteun is beschikbaar? Verwijst u hen hiervoor a.u.b. door naar onze website. Hier informeren wij zo actueel en uitgebreid mogelijk over alle zakelijk relevante ontwikkelingen in het buurland.

Webinar
Op 26 maart bieden wij een webinar aan, met gerichte informatie over “Het coronavirus: werk en personeel in Duitsland”.

Daarnaast hebben we ons aanbod aan digitale cursussen uitgebreid. Alle seminars bieden wij vanaf nu digitaal aan, zodat u alle belangrijke informatie over zakendoen in Duitsland van ons kunt blijven ontvangen. De webinars verbreden uw kennis over onderwerpen die voor u en uw bedrijf relevant zijn. Hier vindt u een overzicht.

Individueel advies
Uiteraard staan we ook voor individueel advies tot uw beschikking. U kunt ons bereiken via e-mail en telefoon. Hier vindt u onze contactpersonen.

Uw branche
Om ervoor te zorgen dat de informatie op onze website actueel blijft en voor veel ondernemers relevant is, nemen we ook graag nieuws en updates uit uw branche op. Stuur belangrijke nieuwe ontwikkelingen over het internationale handelsverkeer in uw branche a.u.b. aan info@dnhk.org. Onze webredactie publiceert een selectie van de informatie dagelijks op de website.

Wij hopen dat het verder goed met u gaat en blijven in deze tijden graag in nauw contact met u. Laat ons in deze crisis met vereende krachten voor de ondernemers optreden.

Blijf gezond!

Günter Gülker
Directeur